Software > Stiri IT Software

Google pregateste “cautarile semantice”

(1/1)

Pamico:
Google pregateste “cautarile semantice”

Google Search se pregateste de o schimbare radicala a modului în care interpreteaza termenii de cautare si filtreaza rezultatele oferite utilizatorilor.

You are not allowed to view links. Register or Login

Mai exact, motorul Google Search va putea în curând s? interpreteze sensul semantic al cuvintelor ?i expresiilor tastate în câmpul de c?utare, analizând semnifica?ia ?i în?elesul acestora pentru a da rezultate cu adev?rat relevante pentru utilizator. Schimbarea va permite utilizatorilor s? pun? efectiv întreb?ri motorului de c?utare, primind înapoi r?spunsuri directe ?i link-uri ducând la informa?iile dorite.

O func?ionalitate similar? este oferit? deja de serviciul Bing Search de la Microsoft, unde utilizatorii pot primi r?spunsuri directe la întreb?ri legate de programul avioanelor, c?l?torii ?i alte subiecte de interes.

Wolfram Alpha ofer? ?i el o func?ionalitate similar?, prezentând "rapoarte" cu r?spunsuri pentru întreb?ri, ob?inute apelând seturi de date cu r?spunsuri predefinite. De altfel, Google a dezv?luit recent c? lucreaz? la o imens? baz? de date, ce poate fi folosit? pentru da informa?ii contextuale despre diverse loca?ii, obiecte sau oameni.

Aparent, schimb?rile preg?tite î?i vor face sim?it? prezen?a în urm?toarele luni, iar în cele din urm? vor deveni parte integrant? în motorul Google Search, având un impact direct asupra listelor cu rezultate returnate. Exist? informa?ii conform c?rora Google va utiliza tehnologia c?ut?rilor semantice ?i pentru "identificarea de informa?ii referitoare la entit??i anume dintr-o pagin? web", cu scopul de stabili prioritatea afi??rii paginilor în listele cu rezultate. Prin contrast, sistemul PageRank clasic folose?te o formul? care ia în considerare în primul rând link-urile care duc spre o pagin? ?i abia apoi con?inutul efectiv g?sit în aceasta.

You are not allowed to view links. Register or Login

Pe de alt? parte, furnizarea de r?spunsuri directe în loc de simple link-uri se potrive?te foarte bine cu noua strategie de marketing Google, prin care se încearc? direc?ionarea utilizatorilor spre folosirea serviciilor proprii, printre care ?i Google+. Schimb?rile aduse modului în care folosim ?i interac?ion?m cu motorul Google Search are astfel puternice implica?ii financiare pentru Google, oferind companiei înc? o modalitate în plus de a vinde publicitate, sco?ând-u?i totodat? totodat? la înaintare propriile servicii în detrimentul competi?iei.

You are not allowed to view links. Register or Login

Navigation

[0] Message Index

Sitemap 
Go to full version
Mobile View