Categorie General > Stiinta si Tehnologie

Vom zbura de cinci ori mai repede ca sunetul

(1/1)

Pamico:
Pana la sfarsitul secolului, s-ar putea sa avem avioane de pasageri care depasesc de cinci ori viteza sunetului

Un raport al IME(companie specializata in solutii geo-spatiale) din Marea Britanie sugereaza ca avioanele de pasageri ale viitorului, ar putea fi în m?sur? s? ia oamenii direct din "fata usii". Avioanele comerciale vor putea de asemenea sa atinga de cinci ori viteza sunetului, ceea ce inseamna ca vor putea strabate distanta Londra - New York, in mai putin de o ora.
Astfel de aparate de zbor ar putea intra in fabricatie pana la sfarsitul secolului si gratie eforturilor IME din Marea Britanie.


Avioanele hipersonice, precum acesta proiectat de NASA, sunt printre cele mai rapide aeronave

Privind spre anul 2075 si dincolo de el, raportul vorbeste despre de pasii uriasi ce se vor face in constructia unor astfel de aeronave.
Se vorbe?te de avioane de pasageri avand combustie supersonic?, capabile s? zboare cu de cinci ori viteza sunetului ?i a aeronavelor comerciale care sa zboare într-o forma?iune în form? de V, pentru a putea economisi energie prin utilizarea fluxului de aer generat de planul din fata, similar cu modul in care pasarile migratoare se sprijina una pe cealalta în timpul zborului.

Scramjets - prescurtarea de la supersonic combustion ramjet(motor cu combustie supersonica), con?ine un motor cu aspiratie(air-breathing), care ii permite o ardere foarte buna a combustibilului ?i o decelerare a aerului la intrare, pentru a produce viteze ?i trac?iuni uriase.

Cel mai rapid Scramjet, este un avion proiectat de NASA si care a reusit sa atinga viteza de 9,8 Mach sau 7000 mph.
Pân? în prezent, îns?, aceste aeronave hi-tech nu sunt în m?sur? s? transporte pasageri. Avionul X-43A al NASA, seam?n? mai mult cu o rachet? decat cu un avion.


Un grafic al fluxului de aer într-o combustie supersonic? a proiectului scramjet

Avioanele hipersonice ale NASA sunt proiectate sa reduca timpii de zbor in jurul lumii la doar citeva ore.
Calatorind la asemenea viteze, s-ar reduce timpul de zbor de la New York la Sydney de exemplu, de la 21 de ore cat este in prezent, la aproximativ 2 ore si jumatate.
De asemenea in raport se mentioneaza ca se cauta modalitati de a crea un sistem de tip "portavion" capabil sa care astfel de unitati individuale, unitati care sa decoleze sau sa aterizeze de pe aceste portavioane in locatiile unde pasagerul sau pasagerii au nevoie.
Alta idee vehiculata in raport vorbeste despre "statii de carburanti zburatoare", ceea ce ar facilita foarte mult faptul ca avioanele nu ar ma fi nevoite sa decoleze cu rezervoarele pline.


Un grafic cu principiul de functionare al motorului cu combustie supersonica

Stephen Tetlow director executiv la IME, companie specializata in solutii geo-spatiale, spune ca exista un urias potential pentru noi tehnologii aerospatiale in Marea Britanie, insa pentru a concura tarile in curs de dezvoltare este nevoie de un plan strategic bine pus la punct si de investitii pentru a continua cercetarea.

sursa: dailymail.co.uk

Navigation

[0] Message Index

Sitemap 
Go to full version
Mobile View